یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ /
471
۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
30 بازدید
۰

پرده چهارم مناظره مکتوب خزعلی و شریعتمداری

برخلاف تصور ایشان مسئله حجاب و عفاف دراجرا ربطی به معاونت ندارد، بلکه معاونت زنان در بخش‌های سیاست‌گذاری دخیل می‌باشد. آنچه اکنون مورد اختلاف است مسئله اجراست وگرنه در حیطه سیاست‌ها و قوانین مشکلی نداریم و دستگاه‌های سیاست‌گذار به وظایف خود عمل کرده‌ و می کنند.



گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس: چندی پیش حسین شریعتمداری مدیرمسؤول روزنامه کیهان، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس از صحبت‌های انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت و پیرامون موضوع گشت ارشاد انتقاد کرد. در پی این انتقاد، معاونت زنان در جوابیه‌ای به صحبت‌های شریعتمداری واکنش نشان داد و بعد از آن شریعتمداری نیز در گفت‌وگویی دیگر که در روزنامه کیهان و با عنوان «اشاره‌ای گذرا» منتشر شد، به جوابیه معاونت زنان واکنش نشان داد. در ادامه جوابیه دیگری از معاونت زنان خطاب به حسین شریعتمداری به دست خبرنگار فارس رسیده است که متن آن را خواهید خواند:

با سلام و احترام

ضمن تشکر از توضیحات مدیر مسئول محترم روزنامه کیهان و استقبال از این‌گونه مناظرات مکتوب که می‌تواند روشنگری و تبیین بسیاری از ابهامات و پایان دادن به شایعات را در پی داشته باشد، برخی توضیحات در آن رسانه محترم با عنوان«اشاره‌ای گذرا» منتشر شده بود که جوابیه آن با شماره های متناظر مکتوب جناب آقای شریعتمداری تقدیم می‌ شود:

الف) جناب آقای شریعتمداری مکتوب نموده‌اند که مصاحبه ایشان با توجه به سخنان خانم خزعلی بوده و اگرچنین است بیشتر جای تعجب دارد که از یک جمله خانم دکتر که اظهار بی‌اطلاعی نموده و ارجاع به وزارت کشور داده‌اند چنین تحلیل‌هایی استخراج شده‌است و از همین‌ روست که ضرورت دارد در نحوه بهره گیری از مستنداتی که مبنای تحلیل نیروهای عزیز انقلابی قرار می‌گیرد، بازنگری شود.

ب) در استدلال جناب‌آقای شریعتمداری با وجود قبول عدم اطلاع خانم دکتر خزعلی شواهدی بر عدم قبول آوردند که با ذکر همان ترتیب الفبایی بیان می‌شود که به دلایل زیر نه تنها عدم اطلاع دور از ذهن نیست بلکه حجتی است بر عدم وجود چنین دستور مستقیمی.

اولاً: موضوع دستورمستقیم رئیس‌جمهور به گشت ارشاد گستره وسیع نداشته و آنچه گستره وسیع داشته توافق قوه قضائیه و مجریه بر اجرای قانون بوده است و اگر دستوری غیر از این وجود داشته باید از سوی وزارت کشور اعلام شود.

ثانیاً: دستور رؤسای محترم قضائیه و مجریه عام و در ارتباط با اجرای قانون بوده و به ‌صورت خاص به گشت ارشاد اشاره ندارد و به‌صورت اخص به دستور مستقیم رئیس‌جمهور در مورد این گشت اشاره ندارد. قابل توجه آنکه هنوز هم وجود چنین دستور مستقیمی از سوی هیچ مقام مسئولی تأیید نشده است.

ثالثاً: لازم به ذکر است که بنابر اظهار خانم دکتر در کابینه نیز مسئله گشت ارشاد مطرح نشده بود و با عنایت به این‌که گشت ارشاد به سبک گذشته در کابینه و در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد نقد بوده‌است طبیعتاً شیوه جدید نمی‌تواند بازگشت همان سبک باشد؛ بله دستور به اجرای قانون توسط دو رئیس قوه در رسانه‌ها و شوراها مطرح و مورد تاکید بوده است ‌و شامل اجرای همه بندهای قانونی بدون اشاره به گشت ارشاد بوده است و در این امر هم نیازی به سوال پرسیدن از معاون رئیس‌جمهور نبوده است. ولی سبک اجرای دستور روسای قوا قاعدتاً توسط مجریان و طبق شرح وظایف انجام می‌شود و آنچه معمول بوده این است که شیوه رئیس جمهور دخالت در جزئیات و عملیات اجرایی نبوده است و دستگاه‌ها طبق وظایف تعریف شده عمل می‌نمایند.

رابعاً: برخلاف تصور ایشان مسئله حجاب و عفاف دراجرا ربطی به معاونت ندارد بلکه معاونت زنان در بخش‌های سیاست‌گذاری دخیل می‌باشد. آنچه اکنون مورد اختلاف است مسئله اجراست وگرنه در حیطه سیاست‌ها و قوانین مشکلی نداریم و دستگاه‌های سیاست‌گذار به وظایف خود عمل کرده‌ و می کنند.

ج)توجیهی که برادر بزرگوار برای عدم تماس تلفنی داشتند نیز قابل درک نیست ۱-چه چیزی رسانه ای شده؟ اینکه گفته اند از وزارت کشور بپرسید این خیلی مطلب نامناسبی است که باید در رسانه پاسخ داده شود؟ حقیقتا این کلام ساده کدام شبهه را ایجاد کرده؟ ضمن اینکه برای رفع شبهه هم باید با منبع خبر تماس گرفت تا امکان رفع شبهه نه تقابل ، بهتر فراهم شود .

۲-اگرسخن خانم دکتر مستقیم نقل شده که مطلب کاملا خنثی و بدون جهت گیری است پس این تحلیل های جهت دار تلویحی و تصریحی از کجا آمده؟

۳-این روابط عمومی ضمن تشکر از حسن نگاه و نظر مدیر محترم توجه می‌دهد که بسیاری از سخنان خیرخواهانه دوستان موجب سوءاستفاده و دروغ‌پراکنی رسانه‌های تابلودار می‌گردد و سزاوار است در قضاوت‌ها و اظهار نظرهایمان دقت افزون داشته باشیم چرا که اخبار منفی به ‌سرعت منتشر می‌شود و اصلاحیه یا تکذیبیه آن با دامنه بسیار محدود و به کندی در رسانه‌ها منتشر می‌شود همان‌گونه که اخبار دروغ نسبت‌ به ایشان در سال گذشته بسیار منتشر شد اما سخنان همان افراد وقتی عذرخواهی و حلالیت طلبی کردند یا در دادگاه محکوم به نشر اکاذیب شدند، در رسانه‌ها منعکس نگردید و این‌ امر مسئولیت اصحاب رسانه را سنگین‌تر می‌کند که خدای ‌نکرده با موضع‌گیری شتابزده و قبل از استفسار آب به آسیاب دشمنی که به‌ شدت و سرعت در حال چرخش است، نریزند.

البته انتظار از نیروهای مومن و انقلابی این است که در اینگونه موارد رفع شبهه از کلام دوستان نمایند و در برابر رسانه های معاند که دروغی را از زبان خانم دکتر به صورت وسیع منتشر کرده اند موضع گیری کنند و بگویند چرا از این جمله ساده چنین برداشت غلطی را منتشر و بعد هم تحلیل تناقض گویی دولت روی آن گذاشته اند.

پرده چهارم مناظره مکتوب خزعلی و شریعتمداری

 

پرده چهارم مناظره مکتوب خزعلی و شریعتمداری

 

و الله ولی التوفیق

پایان پیام/


منبع خبر «» است و قالب خبرخوان وردپرس شهر خبر | قالب خبرخوان ایرانی شهرخبر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 471 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه قالب خبرخوان وردپرس شهر خبر | قالب خبرخوان ایرانی شهرخبر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
9 ماه پيش [ 262 بازدید ]
9 ماه پيش [ 245 بازدید ]
9 ماه پيش [ 241 بازدید ]
9 ماه پيش [ 240 بازدید ]
9 ماه پيش [ 195 بازدید ]
9 ماه پيش [ 186 بازدید ]
9 ماه پيش [ 185 بازدید ]
9 ماه پيش [ 160 بازدید ]
9 ماه پيش [ 155 بازدید ]
9 ماه پيش [ 149 بازدید ]
9 ماه پيش [ 140 بازدید ]
9 ماه پيش [ 138 بازدید ]
9 ماه پيش [ 137 بازدید ]
9 ماه پيش [ 126 بازدید ]
9 ماه پيش [ 121 بازدید ]
9 ماه پيش [ 118 بازدید ]
9 ماه پيش [ 117 بازدید ]
9 ماه پيش [ 114 بازدید ]
9 ماه پيش [ 113 بازدید ]
9 ماه پيش [ 111 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 262 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 241 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 138 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 114 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 113 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 100 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 186 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 102 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 97 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 95 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 94 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 86 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 87 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 88 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 91 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 31 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 26 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 106 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 87 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 121 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 29 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 29 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 30 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 30 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 22 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 22 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 36 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 26 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 32 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 28 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 29 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 28 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 26 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 37 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 28 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 23 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 28 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 30 بازدید ]
خبرگزاری فارس 9 ماه پيش [ 32 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید